Szkolenia
Dysfagia w neonatologii i pediatrii
Prowadząca: mgr Anna Karaś
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Terapeuta Miofunkcjonalny/Certyfikowany Specjalista Ortodoncji Funkcjonalnej/Terapeuta Manualny/Diagnosta
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Czerwiakowskiego w Krakowie oraz Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 14 h
Sobota 9:00 – 17:00
Niedziela 9:00 – 15:00
Dla kogo: neurologopedów, logopedów, fizjoterapeutów, osteopatów, doradców laktacyjnych, położnych.
Program szkolenia:
1. Dysfagia – zaburzenia karmienia, jedzenia i połykania.
2. Schemat jedzenia i połykania.
3. Fazy połykania.
4. Mięśnie biorące udział w połykaniu.
5. Zaburzenia połykania i ich przyczyny.
6. Lęk przed jedzeniem oraz wybiórczość pokarmowa.
7. Badanie połykania u niemowląt: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, odruchowych reakcji oralnych, ssania nie – odżywczego i ssania odżywczego, triady ssanie – połykanie – oddychanie, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego (+ ćwiczenia przed i po zabiegu frenotomii).
8. Ocena karmienia piersią/butelką: zachowanie dziecka i mamy podczas karmienia, pozycje do karmienia, ssanie i jego skoordynowanie z oddychaniem i połykaniem, inne zjawiska towarzyszące karmieniu piersią/butelką.
9. Czym jest ssanie: ssanie nie – odżywcze i odżywcze
koordynacja triady s-p-o
suckling i sucking
rola oddechu (+ ćwiczenia oddechowe)
HANDLING: sposoby podnoszenia dziecka, odkładania pozycje noszenia, układanie, pozycje
do stymulacji rozwoju motorycznego. Rola prawidłowego HANDLINGU w odniesieniu do ssania,
połykania
mięśnie biorące udział w ssaniu (+ćwiczenia stymulujące prawidłowe ssanie)
nerwy czaszkowe
kości części twarzowej czaszki
10. Pierś i butelka (dobór butelki, na co zwracać uwagę).
11. Jak wygląda ssanie u dzieci urodzonych przedwcześnie: gotowość do ssania, wzorce ssania, dojrzewanie oddychania, ssania – połykania, ssania – połykania – oddychania, problemy oddechowe wcześniaków, alternatywne sposoby karmienia wcześniaków, wsparcie manualne (propozycja ćwiczeń).
12. Ssanie nie – odżywcze: smoczek, kciuk, samoregulacja.
13. Ocena umiejętności jedzenia u dzieci od 6 m.ż.: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, umiejętności motorycznych i kinestezji, artykulacji, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego.
14. Pozycjonowanie, karmienie łyżeczką, wprowadzanie pokarmów stałych, rozwój przeżuwania, nauka picia z kubka otwartego i przez słomkę, przygotowanie motoryki oralnej, gotowość rozwojowa dziecka, stymulacja sensomotoryczna, dostosowanie środowiska (teoria i praktyka). 15. Wady zgryzu – rodzaje, charakterystyka.
16. Higiena jamy ustnej, szczoteczka jako działanie terapeutyczne.
17. Czucie głębokie w terapii dysfagii (+ ćwiczenia).
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Podczas szkolenia zostaną przedstawione podstawy teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. Obowiązuje wygodny strój, dobry humor, chłonny umysł oraz pyszna kawa/herbata :)
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Terapeuta Miofunkcjonalny/Certyfikowany Specjalista Ortodoncji Funkcjonalnej/Terapeuta Manualny/Diagnosta
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Czerwiakowskiego w Krakowie oraz Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 14 h
Sobota 9:00 – 17:00
Niedziela 9:00 – 15:00
Dla kogo: neurologopedów, logopedów, fizjoterapeutów, osteopatów, doradców laktacyjnych, położnych.
Program szkolenia:
1. Dysfagia – zaburzenia karmienia, jedzenia i połykania.
2. Schemat jedzenia i połykania.
3. Fazy połykania.
4. Mięśnie biorące udział w połykaniu.
5. Zaburzenia połykania i ich przyczyny.
6. Lęk przed jedzeniem oraz wybiórczość pokarmowa.
7. Badanie połykania u niemowląt: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, odruchowych reakcji oralnych, ssania nie – odżywczego i ssania odżywczego, triady ssanie – połykanie – oddychanie, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego (+ ćwiczenia przed i po zabiegu frenotomii).
8. Ocena karmienia piersią/butelką: zachowanie dziecka i mamy podczas karmienia, pozycje do karmienia, ssanie i jego skoordynowanie z oddychaniem i połykaniem, inne zjawiska towarzyszące karmieniu piersią/butelką.
9. Czym jest ssanie:
10. Pierś i butelka (dobór butelki, na co zwracać uwagę).
11. Jak wygląda ssanie u dzieci urodzonych przedwcześnie: gotowość do ssania, wzorce ssania, dojrzewanie oddychania, ssania – połykania, ssania – połykania – oddychania, problemy oddechowe wcześniaków, alternatywne sposoby karmienia wcześniaków, wsparcie manualne (propozycja ćwiczeń).
12. Ssanie nie – odżywcze: smoczek, kciuk, samoregulacja.
13. Ocena umiejętności jedzenia u dzieci od 6 m.ż.: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, umiejętności motorycznych i kinestezji, artykulacji, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego.
14. Pozycjonowanie, karmienie łyżeczką, wprowadzanie pokarmów stałych, rozwój przeżuwania, nauka picia z kubka otwartego i przez słomkę, przygotowanie motoryki oralnej, gotowość rozwojowa dziecka, stymulacja sensomotoryczna, dostosowanie środowiska (teoria i praktyka). 15. Wady zgryzu – rodzaje, charakterystyka.
16. Higiena jamy ustnej, szczoteczka jako działanie terapeutyczne.
17. Czucie głębokie w terapii dysfagii (+ ćwiczenia).
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Podczas szkolenia zostaną przedstawione podstawy teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. Obowiązuje wygodny strój, dobry humor, chłonny umysł oraz pyszna kawa/herbata :)
Staw skroniowo - żuchwowy okie logopedy
Prowadząca: mgr Anna Karaś
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Terapeuta Miofunkcjonalny/Certyfikowany Specjalista Ortodoncji Funkcjonalnej/Terapeuta Manualny/Diagnosta
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Czerwiakowskiego w Krakowie oraz Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 12 h
Sobota 9:00 – 16:00
Niedziela 9:00 – 14:00
Dla kogo: neurologopedzi, logopedzi.
Program szkolenia:
1. CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
1. Budowa stawu skroniowo – żuchwowego.
2. Koncepcja „trzech stawów”.
3. Mechanika ruchów żuchwy.
4. Mięśnie żujące.
5. Czym jest narząd żucia oraz układ stomatognatyczny?
6. Wady zgryzu: przyczyny i podział.
7. W jaki sposób zgryz wpływa na narząd ruchu: płaszczyzny zgryzu, wady postawy, kolana i stopy.
8. Objawy dysfunkcji w obszarze czaszkowo – żuchwowo – kręgosłupowym.
9. Nieprawidłowe czynności mięśniowe w układzie stomatognatycznym.
10. Objawy zaburzeń w stawie skroniowo – żuchwowym.
2. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA:
1. Wywiad.
2. Badanie postawy ciała.
3. Badanie w obrębie głowy i szyi.
4. Badanie w obrębie stawu skroniowo – żuchwowego.
5. Badanie jamy ustnej, mięśni.
6. Terapia w obrębie układu stomatognatycznego: wybrane techniki oddechowe, manualne, osteopatyczne, z wykorzystaniem nerwu błędnego, jogi i pilatesu, Metody Feldenskraisa.
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Obowiązuje chłonny umysł, dobry humor, aromatyczna kawa/herbata i strój sportowy
Każdy uczestnik zabiera ze sobą: linijkę, gaziki lub wałeczki stomatologiczne, chustę szal, ciepłe skarpetki i bluzę, mały koc.
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Terapeuta Miofunkcjonalny/Certyfikowany Specjalista Ortodoncji Funkcjonalnej/Terapeuta Manualny/Diagnosta
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Czerwiakowskiego w Krakowie oraz Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 12 h
Sobota 9:00 – 16:00
Niedziela 9:00 – 14:00
Dla kogo: neurologopedzi, logopedzi.
Program szkolenia:
1. CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
1. Budowa stawu skroniowo – żuchwowego.
2. Koncepcja „trzech stawów”.
3. Mechanika ruchów żuchwy.
4. Mięśnie żujące.
5. Czym jest narząd żucia oraz układ stomatognatyczny?
6. Wady zgryzu: przyczyny i podział.
7. W jaki sposób zgryz wpływa na narząd ruchu: płaszczyzny zgryzu, wady postawy, kolana i stopy.
8. Objawy dysfunkcji w obszarze czaszkowo – żuchwowo – kręgosłupowym.
9. Nieprawidłowe czynności mięśniowe w układzie stomatognatycznym.
10. Objawy zaburzeń w stawie skroniowo – żuchwowym.
2. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA:
1. Wywiad.
2. Badanie postawy ciała.
3. Badanie w obrębie głowy i szyi.
4. Badanie w obrębie stawu skroniowo – żuchwowego.
5. Badanie jamy ustnej, mięśni.
6. Terapia w obrębie układu stomatognatycznego: wybrane techniki oddechowe, manualne, osteopatyczne, z wykorzystaniem nerwu błędnego, jogi i pilatesu, Metody Feldenskraisa.
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Obowiązuje chłonny umysł, dobry humor, aromatyczna kawa/herbata i strój sportowy
Każdy uczestnik zabiera ze sobą: linijkę, gaziki lub wałeczki stomatologiczne, chustę szal, ciepłe skarpetki i bluzę, mały koc.
Warsztat każdego logopedy
Prowadząca: mgr Anna Karaś
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Certyfikowany Terapeuta Ortodoncji Funkcjonalnej MFS/Terapeuta Miofunkcjonalny
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Siemiradzkiego oraz Szpitala im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 8 h
Sobota 9:00 – 17:00
Dla kogo: neurolopedzi, logopedzi.
Program szkolenia:
1. Rola dotyku dla prawidłowego rozwoju.
2. Zaburzenia miofunkcjonalne - objawy dysfunkcji w obszarze ustno – twarzowym oraz ciele.
3. Cisza motoryczna – czym jest i w jakim celu się ją stosuje.
4. Terapia bazalna.
5. Manualne techniki modelowania ciała.
6. Pozycjonowanie: dobór pozycji do napięcia mięśniowego.
7. Stopa, dłoń, zmysły.
8. Oddechówka: typy oddychania, mięśnie oddechowe, ćwiczenia oddechowe dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
9. Mięśniówka: anatomia obszaru ustno – twarzowego, ćwiczenia dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
10. Ćwiczenia fonacyjne, ortofoniczne.
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Certyfikowany Terapeuta Ortodoncji Funkcjonalnej MFS/Terapeuta Miofunkcjonalny
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Siemiradzkiego oraz Szpitala im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 8 h
Sobota 9:00 – 17:00
Dla kogo: neurolopedzi, logopedzi.
Program szkolenia:
1. Rola dotyku dla prawidłowego rozwoju.
2. Zaburzenia miofunkcjonalne - objawy dysfunkcji w obszarze ustno – twarzowym oraz ciele.
3. Cisza motoryczna – czym jest i w jakim celu się ją stosuje.
4. Terapia bazalna.
5. Manualne techniki modelowania ciała.
6. Pozycjonowanie: dobór pozycji do napięcia mięśniowego.
7. Stopa, dłoń, zmysły.
8. Oddechówka: typy oddychania, mięśnie oddechowe, ćwiczenia oddechowe dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
9. Mięśniówka: anatomia obszaru ustno – twarzowego, ćwiczenia dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
10. Ćwiczenia fonacyjne, ortofoniczne.